بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر در طرح رحمت آموزش دیدند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'زهرا سجادی' عصر روز چهارشنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح ملی رحمت در گیلان افزود: این طرح تاكنون برای زنان خانه دار، كارگران شاغل در كارخانه ها، كاركنان دستگاه های دولتی، خانواده های مستقر در شهرك های مسكونی نیروهای مسلح و سپاه پاسداران، سربازخانه ها، دانش آموزان، دانشجویان و محیط بانان سازمان محیط زیست اجرا شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را تحكیم و تقویت بنیان خانواده، تعمیق باورها و ارزش های دینی در جامعه عنوان و تصریح كرد: این آموزش ها، به منظور كاربردی كردن الگوهای ارزشی و دینی در میان اعضای خانواده اجرا می شود.

معاون مركز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری این آموزش ها را شامل تربیت فرزندان، آیین همسرداری، خانواده سازگار، عفاف و حجاب، آسیب شناسی خانواده و امداد و نجات دانست.

سجادی مقابله با تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان علیه خانواده ها و آشنایی بانوان با ارزش های اسلامی، اخلاقی و ترویج معارف فرهنگ دینی را از دیگر اهداف اجرای این طرح ذكر كرد.

وی بیان داشت: مربیان این طرح از اساتید حوزه علمیه خواهران انتخاب شدند كه با فراگیری آموزش های لازم، كارت شناسایی و مجوز تدریس در این طرح را دریافت كردند.

وی با تاكید بر لزوم آموزش مستمر مربیان برای ارتقای سطح علمی و آموزشی گفت: مربیان این طرح، سالانه آموزش می بینند و برای حسن اجرای این دوره، تیمی از مركز به عنوان ناظر بر اجرای طرح نظارت می كنند.

مشاور و مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این نشست اظهار كرد: امسال طرح رحمت برای هشت هزار نفر از زنان خانه دار با اعتبار 300 میلیون ریال در گیلان اجرا شد.

'طیبه بزرگی' اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح را ناكافی دانست و افزود: با توجه به استقبال بانوان گیلان، باید اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح بیشتر شود.

طرح ملی رحمت در راستای تقویت و تعالی فرهنگ و تعمیق باورهای دینی بانوان و برای آشنایی زنان خانه دار با آموزه های حیات بخش قرآن و سیره نبوی (ص) و عترت طاهره ایشان و عملیاتی كردن و معرفی الگوهای رفتاری توسط مركز امور زنان ریاست جمهوری با همكاری مشاورین امور بانوان استانداری ها و حوزه های علمیه ویژه بانوان از سال 85 در سراسر كشور آغاز شده است.ك/3

7296/695/330





:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: